Idcamp e Appydays. In Todi for a great experience!

Idcamp poster speakers

My mom has already told of my talk in Todi, now I’ll tell you how I experienced myself!

Fabio Lalli post a status on talk of Todi Idcamp, the gathering of the Indigeni Digitali that would take place during the event Appy Days, a series of meetings devoted entirely to the world of apps.

I will have my talk

I do this madness: I ask to Fabio if I can have my talk . His answer is positive, then I begin immediately to prepare for the speech.

Idcamp todi square

My talk

Write the speech was certainly the easiest part, perhaps because, with the blog, a bit are accustomed. Instead begin rehearsing for “recite” it was really very difficult! I tried to register me and listen me: it was too boring!

I continuous so to try and try again, and I must say that in the end my speech becomes acceptable.

We set off to Todi, straight out of school, not to lose too many days.

A stop in Pistoia from Armando to cook for dinner bloggers and then we waited for the arrival of the bloggers Simona Sacri and we did a surprise.

Idcamp lego serious play

Comes time

It starts to Todi. We arrived very late in Todi, but we were really happy to be there. Obviously, the happier I was I, my parents were tired!

The next morning I participate in Lego Serious Play and in the afternoon, finally, it’s time for my talk.

Idcamp talk valeria cagnina

About an hour before I see bring into the room a lot of extra chairs. I was very agitated nor particularly excited, but at that moment a little fear I must admit that I got.

My parents heartened me that it is better to make the speech in front of so many people and not a few, and trying to convince me to calm down, comes the long awaited moment.

Idcamp slide talk todi

My talk is the first and is presented directly by Fabio Lalli.

I start to talk

Quando comincio a parlare, l’agitazione passa subito, mi rilasso e, grazie anche ai ripetuti applausi del pubblico. Devo dire che il tutto è andato proprio bene.

Le domande alla fine mi preoccupavano un po’ perché per quelle non ci si può proprio preparare. Dovete sapere che alla fine quella è stata la parte più facile e tutti mi hanno fatto i complimenti proprio per le mie risposte!

E’ stato molto facile a dire la verità… ho semplicemente detto con molta semplicità quello che penso ed è stata la parte forse più apprezzata!

Se volete sentire l’intera registrazione dal vivo, eccola qui!

Tirando le somme di questa meravigliosa esperienza, devo dire che mi è piaciuto un sacco parlare in pubblico.

Sono una star

Sono diventata famosa per due giorni a Todi: un sacco di gente mi fermava per strada per farmi i complimenti!

E’ stata davvero una grande opportunità e ho approfittato dell’occasione per farmi fare la dedica sulla mia tesina da Fabio Lalli e da Andrea Natale.

Idcamp fitness todi

Argomento del talk? La tesina

D’altronde proprio la tesina era l’argomento principale del mio talk! Leggo spesso, soprattutto sul web, che bisogna cercare di far nascere delle opportunità da quelli che sembrano problemi.

Io penso molto a tutto quello che è accaduto a questo proposito, dall’inizio a scuola, a tutti gli ostacoli insormontabili del Preside e di tanti insegnanti, al loro non prendere posizione per non andare contro il Preside, al mio nervoso e alla mia disperazione di certi momenti vissuti.

Se la mia scuola fosse stata in grado di capire quello che stavo facendo, sicuramente avrei avuto tanti complimenti e non sarei uscita con un – per me – misero 8, ma con un voto più bello, ma tutta la soddisfazione e le opportunità che ho avuto in seguito non sarebbero mai avvenute! Questo è sicuro. Ecco come da una serie di problemi, in questo caso, sono nate per me grandi opportunità.

Non avrei mai parlato in pubblico a 13 anni davanti ad una platea così importante e non sarei mai stata invitata all’Agid, l’Agenda Digitale Italiana a Roma, a parlare alla Sede del Parlamento Europeo!

Pensate che traguardo! Ma di questo vi racconterò la prossima volta!

appydays evening meeting todi

 É stato proprio un bel weekend! Non ci sono parole per ringraziare Fabio e tutti gli Indigeni Digitali. Torno a casa con una grande soddisfazione, ma soprattutto con un bagaglio di esperienza in più!

Arrivederci al prossimo anno!

idcamp night homeworkers

This entry was posted in Italy, Umbria, Valeria's world and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply